Departament Spraw Obywatelskich Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji informuje, iż z dniem 19 lipca br. wszedł w życie przepis (zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 14 kwietnia 2021 r. o zmianie ustawy o dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw) zgodnie z którym złożenie wniosku w formie dokumentu elektronicznego będzie możliwe do dnia 26 lipca 2021 r. - po tym terminie usługi składania wniosków o wydanie dowodu osobistego przez Internet, zarówno dla osoby dorosłej jak i dziecka/podopiecznego zostaną wyłączone.
Począwszy od 27 lipca osoba ubiegająca się o dowód będzie musiała osobiście złożyć wniosek o jego wydanie w dowolnym urzędzie gminy na terenie kraju.
Wniosek o dowód MUSI złożyć każdy, kto:
- ukończył 18 lat i nie ma jeszcze dowodu osobistego,
- wymienia dowód osobisty — na przykład z powodu zmiany danych osobowych.
Wniosek o dowód MOŻE złożyć każdy, kto:
- kończy 18 lat za mniej niż 30 dni,
- jest polskim obywatelem, który mieszka za granicą,
- jest rodzicem, opiekunem prawnym albo kuratorem i składa wniosek w imieniu:
- dziecka do 18. roku życia,
- innej osoby całkowicie lub częściowo ubezwłasnowolnionej.
Więcej informacji na stronie: : https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-dowod-osobisty